Tuesday 5 June 2012

[Sedutan Buku]: Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal


Bismillahirrahmanirrahim..


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh..


Penulis misteri, Ibnuyaacob sudah menerbitkan bukunya yang kedua!! Bertajuk Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal. Apa yang membedakan sang penulis buku ini berbanding dengan penulis teori konspirasi yang lain?Bezanya, beliau mengemukakan hadith dan syarah oleh ulama-ulama tanpa memberi pendapatnya sendiri dalam menyijing teorinya. Ertinya, dia hanya menggunakan bukti yang ada dan membentuk jalan yang lebih jelas dalam dunia gelap Rothschild. Amat mengagumkan, ambe menjangka penulis ini mesti seorang yang mempunyai pendidikan agama yang tinggi di samping pengetahuan mendalamnya berkenaan teori konspirasi.


BUKU INI IALAH BUKU KEDUA?



Ya, buku ini merupakan buku kedua tulisan ibnuyaacob, buku pertama beliau diberi tajuk Rahsia Simbol Yahudi dan amat laris di pasaran. Di samping dilengkapi dengan grafik yang menarik, beliau menggunakan pendekatan secara Islamik dalam menerangkan teori konspirasi ini. BUku keuda beliau kini berjudul Teori Konspirasi: Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal.

APAKAH SIGNIFIKAN BUKU INI?

Ambe ingat lagi, kali pertama ambe memberikan tazkirah kepada kumpulan kecil yang pertama ialah berkenaan dengan ini. Dan lama kelamaan, orang ramai meminati topik ini dan perbincangan secara  visual telah dijalankan. Tetapi, tahun lepas, seorang guru ambe mengkritiki kebiasaan ambe membentangkan teori ini, mungkin padanya topik ini tidak berguna dan tidak penting.



Tapi, ambe percaya, ini juga ialah ilmu Allah dan juga termasuk dalam ilmu yang menimbulkan rasa takut pada hari kiamat, Dalam Islam, banyak ayat al-Quran dan hadith yang banyak menggambarkan peristiwa menjelang kiamat. Bagi,, orang lain, sesetengah ayat dan hadith ini kelihatan mengarut dan tidak releven. Tetapi, apabila teori ini diperkembangkan dan terbukti satu persatu hadith dan ayat Quran menjadi kenyataan. Maka, orang islam akan bertambah mantap dan yakin imannya apabila melihat semua yang diturunkan dan dijadikan pegangan dalam Islam benar belaka,


Sahabat dan mentor ambe, Faiz Salimi menambah hujah. Katanya, apabila kita mnelaah bahan sebegini, maka kita akan menyedari betapa perlunya kehidupan beragama. Jutaan manusia di luar sana telah diperalatkan Iblis dan Dajjal dan terpaksa menjadi hamba abdi mereka. Maka, tersingkirlah mereka dari golongan orang yang beriman.


APAKAH ISI BUKU INI?

Berbanding dengan buku sebelumnya, penulis menfokuskan peranan keluarga Rothschild dalam menguasai dunia. Dari sebuah keluarga Yahudi yang miskin, kini boleh dikatakan seluruh bank dan negara berada dalam pegangan mereka. Bagaimanakah mereka menguasai dunia?Sila bawa RM25.00 ke kedai buku yang terdekat..:D

BONUS:


Alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan. Alang-alang memasang niat nak pergi kedai buku, cubalah untuk membawa buku lebih, untuk beli buku Fardhu Ain. Kitab-kitab seperti al-Azkar, Bulughul Maram dan Buku soal Jawab Ustaz Azhar Idrus boleh membantu dalam pengukuhan fardhu ain anda.


Dan, jangan lupa untuk membeli Majalah al-Ustaz. Ambe dah baca, isinya amat mantap, dan ustaz-ustaz dan tuan-tuan guru yang terkenal menjadi panel penulisnya. Jangan terlepas!! Sekian, wassalam..


*p.s: Remaja zaman kini amat memerlukan bacaan yang memberi manfaat. Bahan bacaan picisan yang lagha seperti majalah gosip dan artis hanya merentungkan duit anda. Ingat, anda akan dipertanggungjawabkan atas tiap ringgit yang dibelanjakan di Hari  Kiamat Nanti..

1 comment:

  1. Untuk mendapatkan buku ini silalah ke http://e-shop.muhdsyafiq.com/rothschild-yahudi-kepercayaan-dajjal.html

    ReplyDelete