Wednesday, 18 December 2013

[Isu]: 10 Pendedahan Tentang Syiah

Bismillahirrahmanirrahim..Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Sahabat-sahabat sekalian, Nabi sudah bersabda bahawa umatnya akan berpecah kepada banyak bahagian, dan hanyalah golongan ahli Sunnah wal Jamaah sahaja yang dijamin terselamat. Salah satu bahagian golongan yang sesat sepertimana disebut oleh Nabi SAW ialah Syiah.

Ambo sedar bahawa ambo bukanlah ustaz atau siapa-siapa untuk menghuraikan dengan terperinci akan fahaman ini. Tetapi, post kali ini, hanyalah sebagai satu peringatan dan pendedahan kepada kita semua bahawa kegilaan dan Syiah tidak dapat dipisahkan.

10 tidak cukup untuk mendoakan dosa dan kesesatan mereka, cukuplah 10 dahulu unutk dicerna dan dijadikan hujah untuk kita terus berpegang teguh dengan ajrana Ahli Sunnah wal Jamaah..:)

1. Diantara kekejian ajaran Syiah itu adalah keyakinan bahawa kencing dan taik imam adalah suci, dan memiliki fadhilah iaitu sesiapa yang meminumnya maka akan masuk syurga!!! 

Buktinya:

  • Kitab Anwarul Wilayah “Makan kencing dan tahi para imam memasukkan ke surga dan menyelamatkan dari api neraka”
  • Kitab al-Kafi oleh Kulaini “Kentut para imam seperti minyak kesturi”



2. FATWA PENGHARAMAN SYIAH DI SELURUH NEGARA. MOHON SEBARKAN


3. Melakukan kerosakan di Tanah Suci

Hajar Aswad, dahulu berbentuk satu bongkahan. Namun setelah terjadinya serangan pada tahun 317H, pada masa pemerintahan al Qahir Billah Muhammad bin al Mu’tadhid, Hajar Aswad telah dicungkil dari tempatnya, Hajar Aswad kini menjadi lapan bongkahan kecil. Batu yang berwarna hitam ini berada di sisi selatan Ka’bah.

Dinyatakan Abu Thahir, Sulaiman bin Abu Said al Husain al Janabi, tokoh golongan Qaramithah pada masanya, telah menggegarkan dunia Islam dengan melakukan kerosakan dan peperangan terhadap kaum Muslimin. Kota suci, Makkah dan Masjidil Haram tidak luput dari kejahatannya. Dia dan pengikutnya melakukan pembunuhan, perompakan dan merosak rumah-rumah penduduk Muslimin. Bila terdengar namanya, orang-orang akan berusaha lari untuk menyelamatkan diri.

Kisahnya, pada musim haji tahun 317H tersebut, rombongan haji dari Iraq pimpinan Manshur ad Dailami bertolak menuju Makkah dan sampai dalam keadaan selamat. Namun, tiba-tiba pada hari Tarwiyah (tanggal 8 Dzul Hijjah), orang-orang Qaramithah (salah satu mazhab Syiah Isma’iliyah) melakukan huru-hara di tanah Haram. Mereka merompak harta-harta jemaah haji dan menghalalkan untuk memeranginya. Banyak jemaah haji yang menjadi korban, meskipun yang berada dekat Ka’bah.

Sementara itu, pemimpin orang-orang Qaramithah, iaitu Abu Thahir (semoga mendapatkan balasan yang sepadan dari Allah) berdiri di pintu Ka’bah dengan pengawalan, menyaksikan pedang-pedang pengikutnya bermaharajalela, mencabut nyawa-nyawa manusia. Dengan bongkaknya dia berkata : "Saya adalah Allah. Saya bersama Allah. Sayalah yang menciptakan makhluk-makhluk. Dan sayalah yang akan membinasakan mereka".

Jemaah berlari menyelamatkan diri. Sebahagian memegang kelambu Ka’bah. Namun, mereka tetap menjadi korban pedang-pedang kaum Syi'ah Qaramithah ini. Begitu juga dengan orang-orang yang sedang tawaf, tidak luput dari pedang-pedang mereka. Turut menjadi korban di pedang-pedang Syiah termasuk sebahagian ahli hadis.

Usai menyelesaikan kejahatannya yang tidak terkira banyaknya terhadap para jamaah haji, Abu Thahir memerintahkan pasukan untuk mengubur jasad-jasad kaum muslimin yang terkorban ke dalam telaga Zam-Zam. Sebahagian lainnya, di kubur di tanah Haram dan di lokasi Masjidil Haram.

Kubah telaga Zam-Zam dihancurkan olehnya. Dia juga memerintahkan agar pintu Ka’bah dicabut dan kiswahnya dilepaskan. Selanjutnya, dia merobek-robek kiswah Ka'bah di hadapan para pengikutnya. Dia meminta kepada salah seorang pengikutnya untuk naik ke atas Ka’bah dan mencabut talang/chamfer Ka’bah. Namun tiba-tiba, orang tersebut terjatuh dan mati. Abu Thahir pun membatalkan niatnya untuk mengambil talang/chamfer Ka’bah. Kemudian, dia memerintahkan untuk mencongkel Hajar Aswad dari tempatnya. Seorang lelaki memukul dan mencongkelnya.

Dengan nada yang tinggi, Abu Thahir berkata : "Mana burung-burung Ababil? Mana batuan dari Neraka Sijjil?"

Peristiwa merampas Hajar Aswad ini, membuat Amir Makkah dan keluarganya dengan didukung sejumlah pasukan mengejar mereka. Amir Makkah berusaha memujuk Abu Thahir agar beliau mengembalikan Hajar aswad ke tempatnya semula. Seluruh harta yang dimiliki Sang Amir telah ditawarkan untuk menebus Hajar Aswad itu. Namun Abu Thahir tidak mengendahkan rayuan Amir Makkah. Bahkan Amir Makkah, anggota keluarga dan pasukannya menjadi korban berikutnya. Abu Thahir pun meneruskan perjalanan menuju daerahnya dengan membawa Hajar Aswad dan harta-harta rampasan dari jemaah haji. Batu dari Jannah ini, dibawa pulang ke daerahnya, iaitu Hajr (Ahsa), dan berada di sana selama 22 tahun.
4. Nafsu yang kotor


5. Menganggap taraf imam mereka sama seperti Nabi


Dinyatakan dalam Kitab `Aqaid al-Imamiah oleh Syeikh Muhammad Redha al-Muzaffar, hal. 72: Akidah Kami Tentang Imam itu Maksum." Kami mempercayai bahawa imam-imam itu seperti nabi-nabi, ia wajib maksum dan terpelihara daripada sifat-sifat yang buruk dan keji yang nyata dan yang tersembunyi, semenjak daripada kecil sehinggalah mati, sengaja atau lupa sebagaimana mereka juga terpelihara daripada sifat lupa, tersalah dan lain-lain. Khomeini menyatakan:"Kita tidak dapat menggambarkan para imam itu mempunyai sifat lupa dan lalai." (Khomeini, Al-Hukumah Al-Islamiyah, hal. 91)

Bahkan imam-imam dianggap lebih tinggi kedudukannya dari Nabi-nabi a.s. Perkara ini dinyatakan dengan begitu banyak sekali dalam kitab-kitab muktabar Syi‘ah seperti Al-Anwar An-Nu’maniyah, Al-Kafi dan juga seperti yang disebutkan Khatimatul Muhaddisin (penyudah ahli hadis) di sisi Mulla Baqir Al-Majlisi dalam kitabnya Biharul Anwar jilid 27 hal. 29: Ali bin Hussain a.s. berkata: "Imam-imam boleh menghidupkan orang mati, menyembuhkan penyakit sopak dan buta serta berjalan di atas air, beliau berkata lagi: "Tidak ada sesuatu yang diberikan Allah kepada Nabi-nabi kecuali akan diberikannya kepada Nabi Muhammad s.a.w. serta diberikan juga kepadanya sesuatu yang tidak diberikan kepada Nabi-nabi sebelumnya. Dan setiap apa yang diberikan kepada Nabi Muhammad s.a.w. pasti akan diberikannya kepada Amirul Mukminin Ali a.s. bahkan kepada Hasan, Hussin a.s. kemudian kepada Imam-imam selepasnya sehingga hari kiamat dengan ditambah ilmu-ilmu yang baru (yang tidak dimiliki oleh Nabi-nabi) pada setiap tahun, pada setiap bulan dan demi Allah pada setiap saat."

6. Meyakini Allah subhanahu wataala tidak mengetahui masa hadapan/ bersifat bodoh

Dari segi bahasa al-Bada' bermaksud lahir sesudah tersembunyi. Menurut akidah Syi‘ah , al-Bada' ialah Allah mengetahui sesuatu perkara setelah berlaku peristiwa berkenaan yang sebelum itu dianggap tersembunyi daripada-Nya. Perkara ini jelas menganggap Allah itu jahil atau tidak mempunyai ilmu yang meliputi. Disebutkan oleh al-Tabatabai dalam kitab al-Usul Min al-Kafi oleh al-Kulaini juzu' 1 hal. 146:"AI-Bada" ialah zahir perbuatan yang tersembunyi disebabkan ternyata tersembunyi ilmu kerana adanya maslahah. Kemudian diluaskan penggunaannya, maka kami maksudkan dengan al-Bada' itu ialah lahirnya setiap perbuatan yang sebelumnya itu adalah tersembunyi (daripada Allah S.W.T)".

7. Mengkafirkan sahabat



Perkara ini disebutkan dalam Kitab Bihar al-Anwar oleh al-Majlisi juz 27, hal 64-66: Kebanyakan para sahabat adalah munafik, tetapi cahaya nifaq mereka tersembunyi di zaman mereka. Tetapi apabila wafat nabi s.a.w ternyatalah cahaya nifaq mereka itu melalui wasiat nabi dan mereka itu kembali secara mengundur ke belakang, dan kerana ini Saidina Ali berkata; "Semua manusia murtad selepas wafat Nabi s.a.w. kecuali empat orang sahaja iaitu Salman, Abu Zar, Miqdad dan Ammar, dan perkara ini tidak ada masalah lagi."

8. Menghalalkan penzinaan melalui nikah mutaah

Iaitu kahwin kontrak tanpa wali dan saksi berdasarkan akad untuk tempoh waktu dan maskahwin tertentu sahaja (mafhum hadis Syi‘ah dalam kitab al-Kafi jilid 5, ms 286). Di dalam riwayat yang lain daripada Abi Jaafar (Muhammad Al-Baqir) berkenaan mut'ah katanya: "Ianya bukan termasuk daripada empat (isteri). Mereka tidak diceraikan dan tidak mewarisi. Mereka hanyalah perempuan yang disewakan." (al-Kafi jilid 5, ms 284) Dinyatakan dalam Kitab Man La Yahduruhu al-Faqih oleh Abu Ja'far Muhammad b. Ali b. al-Husain Babwaih al-Qummi, juzu' 1 hal. 358: Adapun mut'ah maka sesungguhnya Rasulullah s.a.w. telah menghalalkannya dan tidak mengharamkannya sehinggalah baginda wafat. Abu Ja'far al-Baqir meriwayatkan dalam kitab Man La Yahduruhu al-Faqih Oleh Abu Ja'far Muhamad bin Ali bin al-Husain, hal. 358: "Bukan dari kami orang yang tidak mempercayai al-Raj'ah dan tidak menganggap halal mut'ah kita."

9. Meragui al-Quran

Di dalam kitab Al-Kaafi (yang kedudukannya di sisi mereka seperti Shahih Al-Bukhari di sisi kaum muslimin), karya Abu Ja'far Muhammad bin Ya'qub Al-Kulaini (2/634), dari Abu Abdullah (Ja'far Ash-Shadiq), ia berkata :"Sesungguhnya Al Qur'an yang dibawa Jibril kepada Muhammad  (ada) 17.000 ayat."

Di dalam Juz 1, hal 239-240, dari Abu Abdillah ia berkata: "…Sesungguhnya disisi kami ada mushaf Fathimah 'alaihas salam, mereka tidak tahu apa mushaf Fathimah itu. Abu Bashir berkata: 'Apa mushaf Fathimah itu?' Ia (Abu Abdillah) berkata: 'Mushaf 3 kali lipat dari apa yang terdapat di dalam mushaf kalian. Demi Allah, tidak ada padanya satu huruf pun dari Al Qur'an kalian…'."

Bahkan salah seorang "ahli hadits" mereka yang bernama Husain bin MuhammadAt-Taqi An-Nuri Ath-Thabrisi telah mengumpulkan sekian banyak riwayat daripada imam mereka yang ma'shum (menurut mereka), di dalam kitabnya Fashlul Khithab Fii Itsbati Tahrifi Kitabi Rabbil Arbab, yang menjelaskan bahwa AlQur'an yang ada ini telah mengalami perubahan dan penyimpangan.

10. Dan sangat jelas..





Jadi kawan-kawan berhati-hatilah..Wallahua'lam..

#Akan datang: Channel di Youtube yang mendedahkan tembellang Syiah!!

No comments:

Post a Comment